25 Şubat 2017 Cumartesi

DİYET KURABİYE

diyet kurabiyeBayramda nasıl yedim içtim anlatamam. Tıkandım, burnuma kadar doydum, şiştim .. Daha nasıl tarif ederim bilmiyorum. Ama yemekten bıkmadım. Yine yedim, yine yedim. Yokluktan çıkmışcasına tükettim. Baklava, kavurma, börek, sarma dörtgeninde kendimi kaybettim. Öyle olunca 2,5 kg. alıp tatili noktaladım. Kendime dur demezsem kısa sürede verdiğim kiloları geri alacağımı bildiğimden Pazartesi sabahı yeniden listelere başladım. AMa benim olmazsa olmazım çay yanında bir kurabiyedir. Yemezsem olmaz, mutsuz olurum. Çözümü bu tip diyet kurabiyeler yapmakta buldum. Daha önce ki unsuz, yağsız kurabiye  formatındaki bu kurabiyede, pudra şekeri de yok. Bana göre bu kurabiyeden bir taneyi ara öğünde tüketirseniz hem mutlu olursunuz hem de diyeti bozmamış olursunuz. Ama bana göre :)) Yine de doktorunuza danışın isterseniz. :)) Nasıl yaptığıma gelince, hemen yazayım.
Kategori: Diyet Yemekleri
Hazırlık Süresi: 6 Dak.
Pişirme Süresi: 6 Dak.
Toplam Süre: 12 Dak.

Malzemeler:

  • 1 adet Yumurta Akı
  • 1 çay bardağından bir parmak fazla Hindistan Cevizi
  • 1/2 çay bardağı Damla Çikolata
  • 1/2 çay bardağı Kuru Üzüm
  • 1 tatlı kaşığı Nişasta
  • 1 tatlı kaşığı Rendelenmiş Portakal Kabuğu

Hazırlanışı:

1- Yumurta akını bir kaba alın. İçine hindistan cevizi, kuru üzüm (eğer çok iriyse ince şekilde kıyın), çok az damla çikolata, portakal kabuğu rendesi ve nişastayı ekleyip yoğurun
2- Birbirini tutması zor olabilir paniklemeyin. (bu tip tariflerde yumurtanın büyüklüğü çok önemli biraz büyükse hindistan cevizi miktarını arttırmalısınız, küçükse azaltabilirsiniz.)
3- Elinize ceviz parçası büyüklüğünde karışımdan alın. Ve sıkarak birleştirin. Sıkıp birleştirdiğiniz kurabiyeleri yağlı kağıt serili tepsiye koyun. Önceden ısınmış 180 derece fırında 6-7 dakika pişirin. (her fırın farklıdır, üstleri fotoğraftaki gibi pembeleşmesi yeter. Çok fazla tutmayın.) Afiyet olsun. (bu ölçüyle 7-8 adet çıka

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder