25 Şubat 2017 Cumartesi

ANNEANNE KURABİYESİ

annane kurabiyesi
Eskiden annaneler, babanneler supangle yapmazlardı. :)) Dr ötker çıktı mertlik bozuldu.. :)
Çocukluğumda okul dönüşü  nde evden gelen kokulara bayılırdım. Eve giderken koşa koşa giderdim. Acaba kek mi var şöyle kakaolu sade mozaik kek ya da kesin poğaça vardır Alllaaaahh diyerek koşa koşa giderdim. Sık sıkta bu kurabiyelerden yapardı annanem. Misss gibi kokardı ev.
Çantayı sıpııtrdığım gibi (sıppıttırmak=kapıdan girer girmez sırtdan çıkartılıp fırlatmak) mutfağa koşardım. Artık ne varsa yumulurdum. Şimdi çantayı sıpıttıran bir velet var evde. Her gün eve geldiğinde değişik kokularla karşılamaya çalışıyorum. Bugün şekerli kurabiyelerden yaptım. Annanem gibi mutlu edebiliyorsam ne mutlu bana. Toprağı bol olsun canım annaneciğim.
ANNEANNE KURABİYESİ tarifi şöyle;
Yemeğin videolu tarifi için buraya tıklayınız.
anneanne kurabiyesi için malzemeler
Anneanne kurabiyesi malzemeleri
Hazırlık Süresi: 10 Dak.
Pişirme Süresi: 15 Dak.
Toplam Süre: 25 Dak.
Porsiyon: 6-8

Malzemeler:

  • 1 çay bardağı Süt
  • 1,5 çay bardağı Şeker
  • 1 adet Yumurta
  • 1 adet Yumurta Sarısı
  • 1 çay bardağı Zeytinyağı
  • 1 paket Vanilya
  • 1 paket Kabartma Tozu
  • 2,5 su bardağı Un (Eğer Az Gelirse Ekleyebilirsiniz)
  • 1 yemek kaşığı Portakal Kabuğu Rendesi
  • Üstü İçin
  • 1 adet Yumurta Akı
  • 1/2 çay bardağı Şeker

Hazırlanışı:

1- Süt, yumurta, yumurta sarısı, zeytinyağı, şekeri derince bir kabın içinde elinizle karıştırın. İçine unu, kabartma tozu, vanilyayı ve portakal kabuğu rendesini ekleyip yoğurmaya başlayın. Ele yapışmayan bir hamur elde ettiğinizde hamurunuz hazır demektir.

2-  Yumurta akını çırpın. Bir kaseye şeker koyun. Mandalina büyüklüğünde parçalar alıp yuvarlayın. Çırpılmış yumurta akına üst kısmını daldırıp çıkarın. O kısmı bir de şekere bulayın.
3- Yağlı kağıt serili tepsinin üstüne dizin. Önceden ısıtılmış 180 derece fırında kızarana kadar pişirin. Afiyet olsun.
Anneanne kurabiyesi tarifi
Anneanne kurabiyesi malzemeleri yoğurma kabına alınıyor.
anneanne kurabiyesi tarifi
Anneanne kurabiyesi hamuru hazır
anneanne kurabiyesi nasıl yapılır
Anneanne kurabiyesini küçük parçalar halinde önce yumurta sarısına sonra şekere batırılıyor
anneanne kurabiyesi tarifi
Anneanne kurabiyeleri tepsiye dizildi, fırına gidiyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder