29 Ağustos 2015 Cumartesi

PEYNİRLİ KREP BÖREĞİ

Kolayca yapılabilecek bir börek tarifi vereyim bugün sizlere. Çok kolay, lezzetli üstelik çok da doyurucu bir börek bu. Normalde krep çok bereketsizdir, çabuk doyurmaz ancak börek halinde bir dilimi fazlasıyla yetiyor. Ben 6 kat krepten yaptım. 8 kat da olabilir. Hemen tarife geçelim:
 
Malzemeler:
  • 2 Yumurta
  • 1 silme tatlı kaşığı tuz
  • 1.5 Su bardağı süt
  • 1 şişe soda (Yada aynı miktarda su ve 1 çay kaşığı kabartma tozu)
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 su bardağına yakın un
İç malzemesi:
  • 200 gr. sevdiğiniz peynir çeşidi (Ben lor ve beyaz peyniri karışık kullandım)
  • 8-10 dal maydanoz
Ayrıca: 100 gr. kaşar peyniri, 50 gr tereyağı
Krep Böreği Nasıl Yapılır?
  • Sıvı malzemeleri derince bir kaba alıp karıştırın. Tuzunu atın.
  • Unu eleyerek sıvı malzemelere ekleyin.
  • Akışkan bir hamur olması gerekiyor.
  • Teflon tavanıza güveniyorsanız hiç yağlamayın. Aksi halde hafifçe yağlayın ki sizi zor durumda bırakmasın.
  • İyice ısınmış tavaya bir kepçe krep hamurundan döküp pişirin.
  • İlk krepi tepsiye serin. Üzerine iç malzemesinden serpiştirin. Rendelenmiş kaşar peynirinden de serpiştin.
  • Bir krep, biraz iç ve kaşar rendesi olacak şekilde üst üste dizin. Ben 6 kat krep kullandım. 8 kat da olabilir.
  • En üste sadece kaşar peynirini serpin. Tereyağını parça parça kesip yerleştirin.
  • 200 derecelik önceden ısınmış fırında, kaşar peynirleri eriyip hafifçe kızarana kadar pişirin.
  • Sıcak servis edin.
  • Afiyet şifa olsun.
NOT: Bu börek için, ıspanaklı, kıymalı, sucuklu iç kullanabilirsiniz. Daha çok malzemeyle, daha büyük bir börek yapmak isterseniz, malzemeyi 2-3 katına çıkarıp krepleri büyük bir tepsiye döşeyerek de yapabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder