29 Nisan 2017 Cumartesi

SİMİT POĞAÇA



NE SİMİTTİR, NE POĞAÇA; TADI GÜZELDİR, GÖRÜNTÜSÜ HARİKA :))
POĞAÇA, SİMİT, MAYALI POĞAÇA

             POĞAÇA, SİMİT, MAYALI POĞAÇA
Malzemeler :
- 1 çay bardağı ılık süt (ajda çay bardağı kullandım ben )
- 1 çay bardağı ılık su
-1/2 çay bardağı sıvıyağ
- 125 gram (yarım paket) eritilmiş tereyağ
- 1 yumurta 
- 1 tatlı kaşığı (silme ) tuz
- 2 paket instant maya
- 2 yemek kaşığı (tepeleme )toz şeker
- 4,5-5 su bardağı un (  ben yoğun unlu poğaça sevmiyorum ama bu nedenle unu az tutuyorum, hamur toparlanınca 4 bardaktan sonra kaşık kaşık un koyun, elinize yapışırsa elinizi hafif sıvı yağ ile yağlayın.)
Üzeri için;
- 3 yemek kaşığı pekmez
- 3 yemek kaşığı su
- Susam (ocakta hafifçe kavurabilirsiniz)

İçi için;
-Peynir

Yapılışı :
1- Ocakta ılıttığınız sütü,sıvıyağı,ve yine ılık suyu, tereyağını genişçe bir kaba alın.
2- Sıvı malzemeleri karıştırdıktan sonra kuru mayayı,tuzu, şekeri ve yumurtayı ilave edin, homojen bir karışım oluşturun.
3- En son unu kontrollü bir şekilde ilave edin. Hamur elinize yapışan bir hamur olacak. Hamuru en az 5-10 dakika yoğurun.
4- Hamuru mayalanmaya bırakmadan önce elinizi yağlayın (böylece hamur elinize yapışmayacak)Sakın yapışan hamurdan kurtulmak için un ekleneyin ) ve hamuru elinizden sıyırın.
5- Hamurunuzu yoğurduktan sonra mutlaka ağzını streç filme kapatıp ılık bir ortamda 20 dakika mayalanmaya bırakın.
6- Mayalanan hamurdan mandalina büyüklüğünde bezeler alın, elinizle avuç içi büyüklüğünde açıp, ortasına peyniri koyun.
7- Peyniri koyduktan sonra bezenin iki ucunu da yukarı gelecek şekilde birleştirin.
8- Çukur bir kasenin içine pekmez ve suyu koyup karıştırın. 
9- Aşağıdaki şekilde görüldüğü gibi hamuru pekmezli suya batırıp, susama bulayın.
10- Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye aralarında boşluk kalacak şekilde dizin. 
11- Keskin bıçak yardımıyla verev çizikler atın. (Ben üç tane çizik atıyorum )
12- 20 dakika tepside mayalandırdıktan sonra 200 derece fırında kızarana kadar pişirin.
    
 AFİYET OLSUN :))


POĞAÇA,SİMİT, MAYALI POĞAÇA
SİMİT, POĞAÇA, MAYALI POĞAÇA

NOTLARIM :))
* Ben biraz daha pofuduk olsun diye iki adet instant maya kullanıyorum. Siz tek paket de kullanabilirsiniz.
* Bıçağınızın ucu düz olmalı ve mutlaka keskin olmalı. Aksi takdirde attığınız çizikler hemen kapanıyor ve şekil belli olmuyor.
* Ilıttığınız sıvılara dikkat edin çok sıcak olmasın, yoksa mayanın yapısını bozarsınız ve poğaçanız kabarmaz. Ilık olması yeterli sıvılar için.
* Ben kavrulmamış susamla yaptım ama bundan sonra kavrulmuş susamla yapacağım. Çünkü kavrulmuş susamla daha şık bir görüntü elde ediyorsunuz.
* Simit yapacaksanız aldığınız bezeyi çok inceltmeyin , ince olursa kıyır kıyır bir simit oluyor. Benim pek hoşuma gitmedi. Hem altı hem üstü pekmeze bulandığı için çabuk yanıyor dikkat edin.


SİMİT, POĞAÇA, MAYALI POĞAÇA

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder