29 Nisan 2017 Cumartesi

KOKOSTAR PASTA

KOKOSTAR PASTA, PASTA, YAŞPASTA

KOKOSTAR PASTA, PASTA, YAŞPASTA

MALZEMELER:

- 1 adet kakaolu pasta tabanının yarısı
- ıslatmak için yarım su bardağı süt

Muhallebi İçin;
- 2 poşet krem şanti
- 1,5 çay bardağı süt
- 2 su bardağı hindistan cevizi
- 1 yemek kaşığı eritilmiş tereyağ
- 2 yemek kaşığı pudra şekeri (tepeleme)
Üzeri için:
- 2 paket bitter çikolata (160 gram)
- 1 kutu krema
YAPILIŞI:
1- Pasta tabanını çember kalıba koyup, yerleştirin.
2- Sütü yemek kaşığı ile hafif hafif dökerek pandispanyanın her tarafını ıslatın.
3- Diğer tarafta çırpma kabına toz şantiyi alın, sütü ilave edip çırpın. Pudra şekerini, hindistan cevizini, eritip soğuttuğunuz tereyağını ilave edip çırpma işlemine devam edin.
4- Islattığınız kekin üzerine karışımı yayın. Arada kaşığı ıslatarak kremayı yayarsanız daha düzgün yayılır kremanız.
5- Dolaba kaldırın. 1 saat kadar dinlensin.
6- Bu esnada kremayı ısıtın. ısıttıktan sonra çikolataları elinizle irice kırıp, ısıttığınız süt kremasının içine ekleyip karıştırın. Çikolatanın kremanın içinde karıştırarak tamamen erimesini sağlayın.( Ben bu işlemi genelde çaydanlığın içine su koyuyorum. su kaynayınca  Üzerine cam kap koyup, ısıttığım kremayı cam kaba boşaltıyorum. Üzerine kırdığım çikolata  parçalarını ilave ediyorum. Yani bir nevi benmari usulünü kullanıyorum :)))) Suyun krema ile asla temas etmemesi gerktiğini unutmayın.
7- Hazırladığınız çikolata sosu pastanın üzerine dökün.
8- Buzdolabına kaldırın. 1 gece bekletin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder