29 Ocak 2014 Çarşamba

Evde Doğal Elma Sirkesi Yapımı

 

  • 2 litrelik cam kavanoz
  • 3 elma
  • yarım çay bardağı nohut
  • yarım çay bardağı şeker
  • yarım çay bardağı bulgur
  • 1 litre su
Cam kavanoza yarısına kadar su doldurulur suyu ben önce kaynattım ve soğuttum suyun içerisine nohut, şeker ve bulguru atılır. Elmalar kalın kalın soyulur soyulan elma kabukları da kavanozun içine konulur. Kavanozun kapağı kapatılmaz kapatılırsa çok keskin olur üzeri tülbentle kapatılıp etrafına lastik geçirilir kavanoz ışık görmeyen ancak oda ısısında olan bir köşeye kaldırılır. Zamanla sirke oluştukça sirke kokusu çıkmaya başlayacaktır. Etrafına gelen meyve sinekleri olursa kesinlikle olduğunu buradan mutlaka anlayabilirsiniz, bu süre 40 gün kadar. Daha sonra sirke süzülür içindeki elma kabukları diğer malzemelerle atılır. Kavanozu yıkamadan tekrar sirke içine koyulup 2 kaşıkta bal eklenir. Bu şekilde aylarca saklanabilir.
Keşke elmaları da doğal olarak bulabilseydim aslında en önemli püf noktası elmaların doğal olması fakat bulamadım. Amasyada yaşayanlar çok şanslı. Afiyet olsun.
Evde Doğal Elma Sirkesi Yapımı 1

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder